Zakrzywione ekrany. Marketing czy coś więcej?

Mijający rok, jak w poprzednich latach był bogaty w nowości sprzętowe na rynku. Ten trend nie ominął oczywiście rynku telewizorów, gdzie promowane były (i są) zakrzywione, wielkoformatowe ekrany z rozdzielczością 4K. Nowinki z pewnością pomagają wyróżnić telewizory z ogromu sprzedawanych produktów, ale tak naprawdę czy rzeczywiście zakrzywienie ekranu jest rewolucyjnym cudem techniki?
Jednym z największych haczyków marketingowych, na którym producenci telewizorów tacy jak LG i Samsung zbijają majątek jest pomysł, że zakrzywione telewizory zapewniają jeszcze lepsze wrażenia wizualne. Czy tak jest naprawdę? Według Oshin Vartanian pracującego na Uniwersytecie w Toronto na Wydziale Psychologii i specjalizującego się w neuroestetyce, przedmioty posiadające w swojej budowie krzywizny w naturalny sposób są bardziej przyjazne dla człowieka niż te z prostymi krawędziami. Mimo to doznania natury estetycznej  są subiektywne i w żaden sposób nie mogą być namacalnym argumentem wskazującym na korzyści wynikające z zakrzywionego ekranu.

Specjaliści od technologii wyświetlania twierdzą, że wklęsły kształt zmniejsza liczbę odbić na ekranie. Zakrzywione telewizory mogą więc poprawić komfort oglądania wśród osób siedzących bokiem względem wyświetlanego obrazu.

Według Samsunga dodatkową korzyścią wynikającą z kształtu ekranu jest optyczne powiększenie rozmiaru telewizora postrzegane przez widza. Dzięki temu w polu widzenia odbiorcy obraz jest pełniejszy i większy. Zakrzywione ekrany zapewniają stworzenie wrażenia otaczającego obrazu.

Tak więc wydaje się, że zakrzywione telewizory mogą dostarczyć pewnych wymiernych korzyści dla użytkowników. Należy sobie jednak postawić pytanie, czy jesteśmy w stanie dostrzec te korzyści, które są dość kosztowne patrząc na kosmiczne ceny tych telewizorów.
Share on Google Plus

About mavi

0 komentarze:

Prześlij komentarz