(Źródło: Power Japan Plus) |
Wspólną cechą łączącą samochody elektryczne
oraz znakomitą większość urządzeń elektronicznych jest ograniczony czas
działania ze względu na wykorzystywane akumulatory. Trwające badania nad nowymi
materiałami i technologiami powoli zaczynają przynosić efekty. Rewolucja na
rynku baterii i akumulatorów stopniowo nabiera kolorów.
Japońska firma Power Japan Plus
ogłosiła, że przygotowuje się do masowej produkcji akumulatora węglowego „Rayden”,
którego najważniejszymi cechami są pojemność i czas ładowania. Akumulator, jest
tani w produkcji, bezpieczny i przyjazny dla środowiska . Takie rozwiązanie
może być idealne, aby poprawić zasięg i czas ładowania samochodów
elektrycznych.
(Źródło: Power Japan Plus) |
Akumulator został opracowany
przez firmę Power Japan Plus i Uniwersytet Kyushu w Japonii. Elektrody
akumulatora są wykonane z węgla, dzięki czemu jest możliwe magazynowanie energii
o wysokiej gęstości. Co
najważniejsze czas ładowania jest 20-krotnie szybszy niż odpowiedniki wykonane
przy użyciu dotychczasowych technologii Li-ion. Dla przykładu ładowanie akumulatora
o pojemności 24kWh w samochodzie Nissan Leaf zajmie 12 minut, zamiast czterech
godzin. W
przypadku większych wartości np. w akumulatora o pojemności 85kWh ładowanie
będzie dłuższe i wyniesie około 42 minut.
Inne cechy, które sprawiają, że akumulatory
węglowe nadają się do samochodów elektrycznych jest długa żywotność określana
na poziomie 3000 cykli ładowania / rozładowania ( dla porównania żywotność
akumulatorów Li-ion wynosi około 1000 cykli). Ponadto akumulator nie nagrzewa się, więc nie
wymaga rozległych systemów chłodzenia, które pojawiają się w obecnych
samochodach elektrycznych.
Produkcja akumulatorów węglowych zostanie
rozpoczęta jeszcze w tym roku na potrzeby urządzeń medycznych i satelitów. W
najbliższej perspektywie planuje się również sprzedaż licencji innym firmom co
umożliwi wykorzystanie nowej technologii w pojazdach elektrycznych .
źródło: Power Japan Plus
0 komentarze:
Prześlij komentarz