Drony - transport przyszłości?



Targi CES jak co roku obfitowały w dużą ilość nowości. Na wystawie królowały między innymi zdalnie sterowane drony, których wspólną cechą było to, że nie nadawały się do przewożenia ludzi. To na szczęcie nie stanowiło reguły. A wszystko za sprawą takiego rozwiązania jak Ehang 184 AAV (Autonomous Aerial Vehicle  - czyli Autonomiczny Pojazd Powietrzny), zaprojektowanego z myślą o przewożeniu pasażera. 

Projekt „drona” został rozpoczęty przez prezesa Ehang już kilka lat temu. Budowie pojazdu przyświecała idea związana z potrzebą przemieszczania się ludzi na krótkich i średnich odległościach z wykorzystaniem transportu powietrznego, bez konieczności posiadania licencji pilota.

Pojazd daje możliwość przelotu z jednego miejsca do drugiego na podstawie trasy programowanej z użyciem mapy typu googlemaps. Obsługa jest intuicyjna i pomyślana o laikach w dziedzinie lotnictwa. Po prostu wsiadasz, programujesz i lecisz. Programowanie lotu odbywa się przy użyciu 12-calowego tabletu. Oprogramowanie wybierze optymalną i najbezpieczniejszą trasę, a po naciśnięciu przycisku "start" nastąpi, automatyczne rozpoczęcie lotu. Systemy lotu drona odpowiadają za komunikację z kontrolę ruchu lotniczego i innymi statkami powietrznymi, unikanie przeszkód i nawigację. 
Kabina Ehang  184 jest wykonana z ramy aluminiowej pokrytej kompozytem włókna węglowego i żywicy epoksydowej. Pojazd posiada osiem silników o mocy 142 KM / 106 kW. Silniki są podzielone na cztery grupy. Każda para jest zainstalowana na jednym z czterech ramion wyprowadzonych spod kabiny. Kiedy dron jest zaparkowany na ziemi ramiona można złożyć, dzięki czemu pojazd zajmuje mniej miejsca. Dron waży 200 kg, i może przewozić do 120 kg, z maksymalną prędkością 100 km / h i może osiągnąć maksymalną wysokość około 3500 m).
 
Ehang  184  jest wyposażony w akumulator o wydajności 14,4-kWh. Ładowanie takiego akumulatora trwa cztery godziny w normalnym trybie lub dwie godziny w  trybie fast-charge.  Przy pełnym naładowaniu dron pozwala na podróżowanie przez maksymalnie 23 minuty. 
 
W dronie przewidziano dla użytkownika kufer do przechowywania rzeczy takich jak torba podróżna lub plecak. Inne funkcje podnoszące komfort to oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne, klimatyzacja i dostęp do Internetu 4G.
Dron w opisanej wersji trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku, a jego cena na rynku amerykańskim będzie się kształtować między 200 tyś., a 300 tyś. dolarów.




Źródło: Ehang
Share on Google Plus

About mavi

0 komentarze:

Prześlij komentarz